Tijdens de catecheselessen spelen we in op de behoefte van mensen om antwoorden te zoeken op zingevingsvragen (waarom?), ethische vragen (wat kan ik in bepaalde situaties doen en wat juist niet?) en esthetische vragen (waaromspreekt mij dit aan? Waarom vind ik dit mooi?: de belevingswaarde). Dit kan bijvoorbeeld gaan over het overlijden van een naaste, oorlog, verbroken relaties, maar ook gelukservaringen zoals het krijgen van een broertje of zusje en het je verwonderen over de natuur. In de lessen komen de eigen ervaringen van kinderen aan bod, maar ook antwoorden op vragen vanuit Christelijke en andere levensbeschouwelijke overtuigingen. Wij werken met de methodes Trefwoord en Hemel en aarde.
Als aanvulling en verdieping op het levensbeschouwelijke onderwijs doen wij mee aan het Bijbelvertelproject. Elk schooljaar komt iemand op school een bijbelverhaal vertellen volgens de Godly Play methode. De wijze van vertellen nodigt kinderen uit om het verhaal mee te beleven en het een persoonlijke betekenis te geven. Er is ruimte voor de eigen spiritualiteit van kinderen. Vragen stellen, stilte en creatieve verwerking spelen hierbij een belangrijke rol.