De uitkomsten van de tussentoetsen worden op individueel niveau, groeps- en schoolniveau geanalyseerd door zowel de leerkrachten als de directie en de intern begeleider. We bekijken hierbij hoe het kind en de groep zich ontwikkelen door recente scores te vergelijken met voorgaande. Daarbij streven we naar continue verbetering. Op de inspectiekaarten in ParnasSys is zichtbaar dat de cognitieve resultaten van onze school op vrijwel alle vakgebieden boven de norm van de Onderwijsinspectie liggen. De afgelopen jaren hebben we ruim boven het landelijk gemiddelde gescoord.
De ambitie van onze school is elk schooljaar boven het landelijk gemiddelde te scoren. We kijken hierbij naar de scholen in de vergelijkingsgroep.
Hieronder wordt een aantal interventies genoemd
optimaliseren van het aanbod van de studievaardigheden;
de doorgaande lijnen op het gebied van inzet interventies bij technisch lezen worden geoptimaliseerd.
Didactisch handelen in de groepen wordt aangescherpt door:
vergroten actieve betrokkenheid van leerlingen
interactie leerlingen versterken tijdens instructie